Toplumda görülme sıklığı %5 ila 7 arasında olan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tedavisinde bugüne kadar ilaç tedavisi ve eş zamanlı uygulanan bilişsel-davranışçı terapi, neurofeedback ve dikkat artırma eğitimleri önermekteydiler. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) ise bunlara ek olarak bir mobil oyun oynanılmasını salık verdi.
Çocuklukta tedavi edilmezse yetişkinlik döneminde %20-30 arasında depresyona sebep olan bu nörobiyolojik rahatsızlığın 8-12 yaşındaki çocuklarda tedavi edilmesi için EndeavorRX adlı mobil oyun, doktorlar tarafından reçete edilebilecek.
Yasal bir ilaç olarak pazarlanan ilk video oyunu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuyla ilişkili semptomları iyileştirmeyi amaçlayan ilk dijital terapi ve FDA tarafından pazarlama yetkisi verilen ilk oyun tabanlı tedavi sıfatlarını da taşıyan bu oyunun bir fark yarattığı yedi yıl süren klinik çalışmalar sonucunda ortaya çıktı. Dikkat eksikliği görülen 600’den fazla çocuk bir ay boyunca haftada beş gün günde en az 25 dakika boyunca bu oyunu oynadılar ve olumlu yönde geliştirler.
Bu güne değin sakinleşme, rahatlama, keyifli zaman geçirme, stresten uzaklaşma veya egzersiz dışında yüksek derecede yanık kurbanı olan hastaların acılarını hafifletmek ve dikkatini dağıtmak için kullanıldığını da gördüğümüz video oyunları, bu örnekten sonra özellikle psikolojik tedavilerde de yer alabilir.
Yıllardır söylediğimiz “oyun oynamak bana terapi gibi geliyor” sözünün otoritelerce doğru kabul edildiği bir geleceğe çok az kaldı. Gamerlık kazanacak!